"The only good thing to do with good advice is pass it on; it is never of any use to oneself."— Oscar Wilde

Sunday 20 June 2010

66 dage endnu

Der er lige nu 66 dage til, at jeg skal til Canada. Utroligt lang tid først og fremmest. Hele 66 dage skal jeg vente. Og så alligevel er der utrolig kort tid tilbage, når man tænker på, at jeg endnu ikke har fået en værtsfamilie. 

Der er kun en uge tilbage i læseferien, så skifter jeg over i sommerferien. Dejligt ikke at skulle tænke på eksamenerne længere. Nu er der kun én afgangsprøve tilbage; Samfundsfag-eksamen. På mange måder orker jeg virkelig bare ikke at læse op, på andre punkter synes jeg ikke jeg kan tillade mig at lade vær. Mine tidligere karakterer har simpelthen været for gode til, at jeg kan lade vær. Så udover denne blog, har jeg ikke haft gang i så meget andet end bare at læse op. (Jeg var alligevel lige på en kort lejrtur her i weekenden.) Nu gælder det om at stramme sig op og give den den sidste skalde!


Det skal faktisk også lige siges at jeg på foruroligende vis har fulgt med i VM i fodbold. Det er sjovt hvordan patriotismen blusser op i én når man ser en landsholdspiller synge "Der er et yndigt land" eller "Einigkeit, und Recht, und Freiheit." ØH?, er der så mange der tænker når jeg skriver både det tyske og det danske landshold på, men det er altså altid dejligt at kunne holde med to hold, som jeg kan. (Det er dejligt med to slags blod i årene.) Så er der større chance for at ét af dem går videre fra gruppespillet. Så nu gælder det både om at krydse fingre for tyskerne på onsdag og danskerne på torsdag. Ellers er der ikke så meget at opdatere. 

No comments:

Post a Comment