"The only good thing to do with good advice is pass it on; it is never of any use to oneself."— Oscar Wilde

Sunday 6 June 2010

'Allo' informationsmøde

I dag har jeg været til informationsmøde i Tommerup. Jeg fandt endelig ud af, hvorfor søren jeg ikke skulle til Århus til informationsmøde, da det jo ikke er særlig langt fra der hvor jeg bor. Det er simpelthen fordi jeg skulle til et informationsmøde hvori deltagerne er 'all-others = allo'. Dvs. dem der ikke skal til USA på udveksling. For mig har det virkelig været en lettelse også at snakke med andre der skal til andre lande end USA og så mødte jeg nogle af de få fra min kulturweekend der heller ikke skulle til USA.

Men så gik der også en skummel sandhed op for mig: Jeg var den eneste der skulle til Canada med YFU-Danmark! Arg! Så det vil med stor sandsynlighed betyde, at jeg skal rejse alene fra Paris til Toronto. Men heldigvis er der åbenbart også nogen der skal til Paris via Kastrup den samme dag som mig, så nogen skal jeg da heldigvis følges med noget af vejen!

Dagen startede ud med en kort velkomst og en masse informationer til både mine forældre og mig. Det handlede meget om YFU's regler med hensyn til forsikring, visum og rejsen. Derefter skulle dem der skulle til Latin/Sydamerika, Canada og Sydafrika over i Tommeruphallen hvor vi fik snakket med en returnee om, hvordan det har været at være på udveksling i det pågældende land. Fordi jeg er den eneste der skal til Canada, fik mine forældre og jeg æren af at have vores helt egen returnee der havde rejst til Canada, som kun vi skulle snakke med.

Efter det skulle forældrene igennem en masse forældrecases, og hvor vi unge skulle snakke om nærkultursforskelle og om Albatros. Jeg vil ikke ødelægge alt og fortælle om, hvad Albatros er, for det er nemlig en overraskelse for de kommende YFU-udvekslingsstudenter, der muligvis vil læse denne blog! Jeg kan ikke sige andet end at det er spændende!

Til sidst var der lidt hygge udenfor i det gode vejr hvor jeg fik muligheden for at snakke lidt med de venner jeg har fået på kulturweekenden som også skulle afsted til andre lande end USA. Det har virkelig været en dejlig dag, og på vejen hjem tog mine forældre og jeg et smut forbi Ejer Bavnehøj og Ry.


1 comment:

  1. Hej Isabella :) Har nu læst hele din blog, og ville bare lige rose dig for dit arbejde! Det er rigtig spændende at læse.

    Jeg kommer nu til at savne dig når du er væk. Dagen hvor du skal afsted, rykker jo tættere og tættere på :s

    Men en fin blog! Jeg vil blive ved med at læse den!

    ReplyDelete