"The only good thing to do with good advice is pass it on; it is never of any use to oneself."— Oscar Wilde

Friday 25 June 2010

Afslutning på enden af det hele!

Nu er ballonen ved at være feset ud. Det vil sige, at  en epoke er slut. Og jeg glæder mig til den 26. august. Jeg har tilbragt 10 år på den samme skole, og nu er det "finito!" Jeg har i de sidste to år ventet på dette øjeblik hvor jeg ikke behøver at sige til mine kammerater den sidste dag: " Vi ses til næste år." Nej, nu er det slut. Men hvad jeg ikke regnede med dengang, var, at det ville føles tomt. Jeg har ikke mange forventninger til sommerferien, (udover Danmarks største lejr SEE:20:10 :D og at det bliver fantastisk afslappende hos min farmor og farfar ) og når jeg tænker på udvekslingen der starter om præcis 61 dage, har jeg slet ikke fået ind i hovedet at jeg rent faktisk rejser væk i et helt år. 
Men i dag, til min storebrors translokation som student, kneb jeg alligevel en tåre under en af mine højtelskede sange. Ikke mindst fordi at det øjeblik føltes som afslutningen på en epoke som den familie jeg befinder mig lykkeligt i nu, men også fordi jeg selvfølgelig kommer til at savne min tilværelse her i Danmark. 


"Åh, de smukke unge mennesker
Pludselig er de stukket af
som legesyge sommerfugle
den allerførste sommerdag.

Hvad det er de vil med livet
det kan kun de selv forstå.
Da, da, da
Åh, disse smukke unge mennesker
gid de længe leve må!"



- Kim Larsen

No comments:

Post a Comment