"The only good thing to do with good advice is pass it on; it is never of any use to oneself."— Oscar Wilde

Tuesday 1 June 2010

Hvorfor søren valgte jeg Canada?

Det er egentlig også en underlig ting. Jeg har efterhånden tit blevet spurgt hvorfor jeg valgte netop Canada som destination. Specielt fordi Canada ligger så tæt op af USA og 'minder så meget om USA.' Og jeg vil tro der egentlig er ret mange svar.

Canada er et sejt land. Det er verdens største multikulturelle samfund. Provinserne, byerne og områderne er opkaldt enten efter noget indiansk eller efter det sprog, som der herskede mest af ude omkring i kolonierne. I Canada står mange på ski. Canada er en velfungerende velfærdsstat! Og så har jeg familie i Canada som jeg gerne vil besøge mindst én gang i mit liv.

Og så havde jeg lyst til at prøve noget, som jeg måske vil blive overrasket over. Noget som jeg måske ikke havde forventet. Canada er et af de lande der altid har fascineret mig allermest. Jeg har 5 tykke bøger på værelset om Canada. Grunden til at dette land er så spændende, må være naturen og det multikulturelle liv i Canada. Jeg har fået meget at vide fra min grand-grand-grandkusine i Canada, og nu glæder jeg mig bare endnu mere.

- Det bliver for vildt! :)

No comments:

Post a Comment